Centralizovana baza klijenata

CRM (Customer relationship management) ili sistem za upravljanje klijentima omogućava izradu baze kontakata, mogućnost da na jednom mestu u svakom trenutku imamo poslovne kontakte sa svim podacima vezanim za saradnju.

Sistem za upravljanje klijentima povezuje sve podatke vezane za određenog klijenta, potencijalnog klijenta ili saradnika, na način da odabirom određenog kontakta, pored osnovnih informacija o adresi i broju telefona, imamo uvid u:

  • celokupnu email prepisku koju smo vodili
  • pregled napravljenih ponuda
  • proizvode ili usluge koje je klijent kupio od nas
  • potpisane ugovore
  • projekte koje vodimo u saradnji za klijentom
  • dodatne i posebne zahteve klijenta
  • marketinške kampanje u koje smo uključili klijenta
  • moguće pravce dalje saradnje.

Kontakte možemo po različitim kriterijumima grupisati u skladu sa potrebama našeg poslovanja.

Prednosti korišćenja sistema za upravljanje klijentima, pored vidne organizovanosti podataka, jeste i što uvek raspolažemo relevantnim podacima vezanim za saradnju sa određenim klijentom, bez obzira kakvog je ona intenziteta.

U slučaju promene zaposlenih ili uvođenje novih članova u tim vreme upoznavanja sa svim klijentima, iz određene grupe ili samo jednim je daleko kraće sa evidencijom koju pruža sistem za upravljanje klijentima.

Podaci su ono što koristimo i što je potrebno da kruži u poslovanju. Važno je da ih ne zagubimo, ali je korisno i da ih u potpunosti umemo upotrebiti.